POLITYKA ZWROTÓW

Poniższa Polityka Zwrotów określa zasady zwrotu towarów zakupionych za pośrednictwem serwisu internetowego KreatywnyPrezent.pl, prowadzonego przez Administratora.

§ 1 DEFINICJE

SERWIS – serwis internetowy działający pod adresem www.kreatywnyprezent.pl.
ADMINISTRATOR – Bogdan Bańko, prowadzący działalność nierejestrowaną pod adresem: ul. Plebiscytowa 7/10, 47-220 Kędzierzyn-Koźle, świadczący usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, która zawiera umowę sprzedaży towarów za pośrednictwem Serwisu.
KONSUMENT – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
TOWAR – przedmioty oferowane w Serwisie przez Administratora, będące przedmiotem umowy sprzedaży między Użytkownikiem a Administratorem.

§ 2 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć Administratorowi jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie pisemnej lub elektronicznej (np. wysyłając wiadomość e-mail na adres: [tu wstaw adres e-mail]) z wykorzystaniem formularza zwrotu dostępnego poniżej lub w dowolnej innej formie.
  3. FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY (WZÓR):WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    (formularz ten należy pobrać, wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

§ 3 ZASADY ZWROTU TOWARU

  1. Konsument zobowiązany jest zwrócić towar niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Termin zostaje zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
  2. Zwrot towaru powinien nastąpić na adres: ul. Plebiscytowa 7/10, 47-220 Kędzierzyn-Koźle.
  3. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że Administrator zgodził się je pokryć.
  4. Towar powinien być zwrócony w stanie nienaruszonym, w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu, bez oznak użytkowania, chyba że zmiany wynikają z konieczności stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

§ 4 ZWROT PŁATNOŚCI

  1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, Administrator zobowiązuje się zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Administratora).
  2. Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Administrator został poinformowany o decyzji Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tych samych metod płatności, które zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
  3. Administrator może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwrotu towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

§ 5 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:

  • o świadczenie usług, jeżeli Administrator wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb (np. personalizowane przedmioty lub przedmioty wykonane według preferencji klienta).

§ 6 ZMIANY W POLITYCE ZWROTÓW

Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Zwrotów bez konieczności informowania o tym Użytkowników. Wszelkie zmiany będą publikowane na stronie Serwisu, a nowe postanowienia wchodzą w życie w dniu ich publikacji.